HAYIZLI KADININ MESCİDE GİRMESİ NAMAZ KILMASI ORUÇ TUTMASI CAİZ DEĞİLDİR عَنْ جَسْرَةَ، قَالَتْ: أَخْبَرَتْنِي أُمُّ سَلَمَةَ، قَالَتْ: دَخَلَ رَسُولُ
HAYIZLI KADININ MESCİDE GİRMESİ NAMAZ KILMASI ORUÇ TUTMASI CAİZ DEĞİLDİR
عَنْ جَسْرَةَ، قَالَتْ: أَخْبَرَتْنِي أُمُّ سَلَمَةَ، قَالَتْ: دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَرْحَةَ هَذَا الْمَسْجِدِ، فَنَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ «إِنَّ الْمَسْجِدَ لَا يَحِلُّ لِجُنُبٍ، وَلَا لِحَائِضٍ»
Ümmü Seleme radıyallahu anha haber verdi ki Rasulullah sallellahu aleyhi vesellem mescidin avlusuna girdi ve en yüksek sesiyle bağırarak buyurdu ki:Muhakkak mescit cünüp ve hayız’a caiz değildir(giremez)
İBNİ MACE 1/212 İCTİNABUL HAİZ
HAYIZLI KADININ MESCİDE GİRMESİ NAMAZ KILMASI ORUÇ TUTMASI CAİZ DEĞİLDİR
عَنْ جَسْرَةَ، قَالَتْ: أَخْبَرَتْنِي أُمُّ سَلَمَةَ، قَالَتْ: دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَرْحَةَ هَذَا الْمَسْجِدِ، فَنَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ «إِنَّ الْمَسْجِدَ لَا يَحِلُّ لِجُنُبٍ، وَلَا لِحَائِضٍ»
Ümmü Seleme radıyallahu anha haber verdi ki Rasulullah sallellahu aleyhi vesellem mescidin avlusuna girdi ve en yüksek sesiyle bağırarak buyurdu ki:Muhakkak mescit cünüp ve hayız’a caiz değildir(giremez)
İBNİ MACE 1/212 İCTİNABUL HAİZ
Hayız nifas ve cünüp olanların mescide camiye girmesi haramdır
Bahrurraik 1/205 Fethulkadir1/149 Mebsut 3/153
Hayızlı kadının camiye girmesinin cevazını nereden hangi kitaptan aldıklarını anlamakta zorlanıyorum. Birtakımı namaz kılamaz ama camiye girebilir diye fetva veriyormuş hayızlı kadın namaz kılamazsa camide ne işi vardır camide mutfak olmadığını herkes bilir.
Yukarıdaki hadisi şerif izaha gerek olmadan camiye girilmesinin yasağını belirtmekte yeterli olmuyor mu?
Bir hadisi şerifte şöyle buyrulmuştur:
فَالْحَيْضَةُ الَّتِي تُصِيبُكُنَّ تَمْكُثُ إِحْدَاكُنَّ مَا شَاءَ اللهُ أَنْ تَمْكُثَ لَا تُصَلِّي، وَلَا تَصُومُ
“Siz hayız olduğunuz zaman Allahın dilediği kadar beklersiniz, o esnada da namaz kılmaz ve oruç tutmazsınız”
UMDETUL KARİ ŞERHU SAHİHİ BUHARİ
عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: كُنَّا نَحِيضُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ثُمَّ نَطْهُرُ، فَيَأْمُرُنَا بِقَضَاءِ الصِّيَامِ، وَلاَ يَأْمُرُنَا بِقَضَاءِ الصَّلاَةِ.
“Rasulullah sallellahu aleyhi vesellem zamanında hayız dan temizlendiğimizde orucu kaza etmemizi emreder namazın ise kazasını emretmezdi”
Süneni tirmizi kazail haizi 2/146
Aciz kardeşiniz Ahmet Mollahüseyinoğlu
YORUMLAR